יום חמישי, 24 בנובמבר 2011

אטרקציות בירושלים

ירושלים היא בעיקר עיר הבירה ומקום בו יש מקומות קדושים. אולם, ירושלים היא הרבה יותר מדת ומסורת. יש הרבה אטרקציות בירושלים ואפשר להיות בה יום שלם ורק להיות בחלק מהמגוון שירושלים מציעה. בבלוג צימרים החלטנו להביא לכם כמה רעיונות לאטרקציות שאפשר לעשות ביום של פאן עם בן/בת הזוג או כבילוי משפחתי.


שוק מחנה יהודה - בימי ו' השוק עמוס במלא אנשים אך מאד ססגוני ומעניין ואילו בימי ראשון דוכנים רבים סגורים. אם אתם מתכננים לעשות קניות הביתה, אל תצפו למחירים זולים אך השוק מתהדר בסחורה טריהוברמה גבוהה . אמנם ביקור בשוק מחנה יהודה הוא לא אטרקציה במובן הפשוט של המילה, אבל הוא בוודאי נקודת ציון חשובה בירושלים. במהלך השנים שיפרו וחידשו את המרה הכולל של השוק, אך יחד עם זאת דאגו לשמור כל האותנטיות שלו ולפיכך יצא לצד בסטות משפחתיות תוכלו לראות מעדניות, בתי קפה ומסעדות חדשניות. ביקור בשוק מהווה שילוב של כל החושים - ריחות שונים, צבעים מגוונים, טעמים מיוחדים וקולות מכל עבר.בשוק שני רחובות מרכזיים, מחנה יהודה ועץ החיים כאשר בין לבין ישנן סימטאות ובהן אטרקציות.


מעלית הזמן - מעלית הזמן היא חוויה בעיקר לילדים מגיל חמש. כאשר זו חוויה אינטראקטיבית בה המבקרים יושבים על כסאות עם שישה צירי תנועה, צופים בסרט באולם עם אפקטים רבים והרגשה היא כאילו הם חלק מהסרט וחזרו אחורה בזמן. במהלך ההקרנה מופיעות דמויות תנ"כיות ורואים את ירושלים בצילום אווירי. קיימות אטרקציות כמו מיצג על הודו ומיצג על גוף האדם.

גן החיות התנ"כי - לחובבי החיות שבניכם צפויה חוויה כיפית ביותר בגן החיות התנ"כי. במהלך ביקור בגן ניתן לראות את האגם, מרחבי דשא ותצוגת חיות. בגן החיות התנ"כי, יש חיות המוזכרות בתנ"ך כאשר רובן לא נמצאות בארץ, מלבד בגן עצמו, כמו הברדלסים והתנינים. בנוסף ניתן לראות חיות נדירות הנמצאות בסכנת הכחדה. לאלו מכם שהתעייפו מהטיול הרגלי או שרוצים עוד אטרקציות בירושלים נוספות לילדים, אפשר לעלות על הרכבת שעושה סיבוב ברחבי הגן.

מוזיאון המדע - אטרקציה בירושלים שיכולה להתאים לכל המשפחה היא ביקור במוזיאון המדע בגבעת רם. במקום מוצגות תערכות אינטרקטיביות בנושאים שונים הקשורים למדע וטכנולוגיה. התערוכות מתחלפות והמבקרים יכולים לגעת במיצגים ואף להשתתף בפעילויות השונות במוזיאון. בשביל הילדים זו חוויה מהנה במיוחד. אף אחד לא אומר להם "לא לגעת", להפך, הם יכולים לגלגל, לדחוף ללחוץ ולחקור את המוצגים.

הגן הבוטני - אם עדיין יש לכם כוח, הגן הבוטני המרשים נמצא גם הוא בגבעת רם. בגן ישנם צמחים שהובאו ממקומות מגוונים בעולם וחממה מיוחדת עבור צמחים טרופים. אפשר לראות את הגן כחלוקה למספר אזורים בעולם ובכל פעם המבקרים נחשפים לנופי הצומח של יבשת אחרת. אטרקציה מיוחדת לילדים היא "בית פרפרים" שם יש פרפים מסוגים שונים וסדנאות יצירה בנושא מינים שונים של פרפרים.

2 תגובות:

  1. תודה רבה על המידע.
    ישנם הרבה מאוד אטרקציות בירושלים, אלא חלק נכבד מהם. אני הייתי כמה פעמים בגן הבוטני ובמוזיאון המדע פשוט חובה להגיע לשם.
    אני גם חושב שבארץ שלנו יש הרבה מאוד אטרקציות גם לאזרחים שלנו ולא רק לתיירים.
    האטרקציות בארץ הן מגוונות, מחופי ים מדהימים באזור אכזיב. אזורים מדהימים ברמת הגולן. גן הבהאים בחיפה וטיסות בשמי הארץ באזור המרכז. כמובן שיש עוד הרבה שלא הזכרתי.
    אני חושב שהרבה מאוד אנשים לא מכירים אזורים שלמים בארץ רק בגלל שזה הארץ שלהם וזה לא מרגיש להם כמו חופשה, אני ממליץ לאנשים לעשות סיבוב בארץ ולבדוק את האופציות פה לפני שרצים לחו"ל.

    השבמחק
  2. הגן הבוטני הוא מקום פסיכי ומהמם! הלכתי לשם בהמלצת הפוסט הזה עם המשפחה ולא התאכזבתי! תודה רבה! ולעוד אטרקציות של צימרים וטיולים, אני ממליץ עלצימרים בצפון לזוגותאני

    השבמחק