יום רביעי, 16 בנובמבר 2011

צימרים לחגים


כולנו מכירים את הרוטינה הקבועה והמוציאה מן הדעת הזאת - בערך כחודש לפני ערב החג מתחיל סבב טלפונים היסטרי מכיוון כל הפולניות / מרוקאיות (זה לא באמת משנה) במשפחה עם השאלה הנצחית והאלמותית - "איפה אתם בחג?".
לא ברור לי מה יש בתקופת החגים שמוציא את כל האמהות והדודות המטרוניות והבלאעבוסטעיות של המשפחה מאיזון והופך אותם מנשים חמות ואוהבות לרס"ר משמעת קשוח שמנחית פקודות בסגנון "שנה שעברה הייתם אצל המשפחה שלו, השנה אתם אצלי!" או הפקודה מרנינת הלב: "תביאי פשטידה".
אני באופן עקרוני לא ממש מתחברת לכל נושא החגים והמסורת הזה.. דג סלמון צרוב בגריל על מצע אספרגוס בנגיעות כמהין אני מוכנה לאכול, ואפילו מוכנה לסבול בשבילו נשיקות מדודות, חיוכים מנומסים ושאלות "אז מתי תתחתני".
עבור דג קרפיון טחון (!!) המוגש קר עם פרוסת גזר מעל אני לא מרגישה שנחוץ לעבור את כל הסבל השנתי הזה שוב.

אז מה עושים?
אני כבר מזמן התחלתי לנסות נוהג חדש - החלטתי שלא אכנע לסחטנות מצד אמא שלי או אמא שלו ולא אושפע יותר ממניפולציות רגשיות. נכון שפסח הוא חג החופש בו הפכנו מעבדים לבני חורין אבל גם בראש השנה יש מקום לקצת מחשבה עצמאית. השנה אני אתייצב מול הנשים במשפחתי ואכריז קבל עם ועדה בנחישות אין קץ ש"השנה אנחנו לא יכולים.. לא ידענו מתי יוצא החג והחבר כבר הזמין מקום בצימר לחג ואי אפשר לבטל.. לא נעים...".
נכון, אני מודה, זה לא הצעד האמיץ ביותר ששמעתם עליו, אבל אם הייתם מנסים אתם לסרב לאמא שלי אחרי שלושה ימים של קדחת בישולים אני בספק אם אתם הייתם מצליחים להיות יותר נחרצים.


למה צימר בחג?
השאלה לא צריכה להיות "למה צימר בחג?" אלא פשוט - למה לא? במקום לבלות את החג עם עשרות קרובים רחוקים שאתם פוגשים פעמיים בשנה (מסיבות טובות), לשבת בבית ההורים על שולחנות נפתחים על כיסא המחשב של האח הקטן (אלא אם השכלתם להגיע ראשונים ולתפוס את הכיסאות המקוריים שהגיעו עם השולחן), אתם יכולים לשבת ליד שולחן קטן במסעדה צפונית איכותית, אל מול נוף מרהיב עין עם כוס יין וליהנות מארוחת ערב רומנטית רק שניכם, או מקסימום רק אתם והילדים. בלי דודות, בלי פקקי תנועה ובלי לחץ.

אז איפה אתם בחג?
לפני שמחליטים באיזה צימר לחג לבחור, ובאיזה אזור בארץ כדאי לחשוב היטב מה המטרות שלכם. אם אתם מעוניינים להתחמק אך ורק מערב החג ומהסעודה המסורתית אך עדיין מעוניינים לגרום נחת להורים ולבקר אותם למחרת כדאי שתיקחו צימר בלוג ללילה אחד הקרוב לאזור מגורי ההורים. אם אתם מתכננים לברוח מהכל, להשאיר את העולם מאחוריכם ולא לחזור עד לאחרי סוף השבוע של החג הרי שהמבחר גדול ומגוון וכל צימר עשוי להתאים.
 רק שימו לב - מומלץ להזמין מקומות בצימר לחג מראש, אחרי הכל, אתם לא היחידים שהמציאו אסטרטגיות מתוחכמות על מנת להתחמק מאימת הגפילטע פיש וארוחת החג, הצימרים מתמלאים לקראת החגים ברבים שחשבו אותו הדבר והשכילו להזמין לעצמם מקום מראש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה