יום שני, 28 בנובמבר 2011

טיול בעין כרם


בעמק שליו בין הרים וגבעות, מוקף ביופי של חורש טבעי, אחד המקומות הציוריים ביותר - עין כרם.
כמו אי בים של יער ירוק בדרום מערב ירושלים, בעין כרם יש את בתי האבן המקסימים ביותר מעוטרים בקשתות, כנסיות מנעימות את צלצול פעמונים באוויר והדרכים מרוצפות באבן. כל טיולי הליכה בעין כרם מתחילים ליד הבאר, שהפך למקום מפגש מפורסם, כל סיור בשכונה הוא חוויה רוחנית.

עין כרם כיום היא פנינה מהמעניינות בישראל
, היא תכבוש את לבו של כל מבקר. ישנן מסעדות טובות רבות לאניני טעם וצימרים בעין כרם המציעים אירוח מרגיע בסביבה אותנטית.  אמנים רבים מציירים בהשראת עין כרם, הם נוהגים לשהות כאן ולצייר ולהציג את יצירותיהם לקהל הרחב.


עין כרם היא אתר עלייה לרגל עבור מבקרים נוצריים רבים, שבאים לכאן שנה אחרי שנה. מאז התקופה הביזנטית (1500 שנה) כנסיות רבות נבנו בעין כרם. כיום יש כמה כנסיות פעילות וגם כמה מנזרים. שתי הכנסיות נקראות על שם יוחנן המטביל, אחת קתולית יוונית אורתודוקסית אחרת. שניהם נבנו בסוף המאה ה -19 על שרידי כנסיות קודמות. בכנסייה הקתולית יש רצפת פסיפס עתיקה מערה מחשבה להיות מקום הולדתו של יוחנן המטביל.


על פי המסורת הנוצרית, בעין כרם אליזבת, אמו של יוחנן המטביל, נכנסה להריון. זהו גם המקום בו נולד. המסורת מלמדת כי במהלך ההריון, אליזבת ביקרה קרובת משפחה - מרי, שהייתה גם בהריון עם ישו. בסביבת כפר הבאר ומימיו הנחשבים קדושים עולי רגל רבים מגיעים לשתות מהבאר ומגיעים לקחת את המים הקדושים עם בקבוקים. כנסיית הביקור נבנתה בשנת 1955, על יסודות כנסייה צלבנית נבנה במיקום המסורתי של בית הקיץ שבו יוחנן המטביל.

אחיות ציון מהמנזר, נמצאות גם בעין כרם.  היום זהו ביתם של 13 נזירות שמנהלות אכסניה צנועה. מנזר גורני הסמוך, הידוע גם בשם מוסקבה כי זה הוא דומה לכנסיות במוסקבה ניתן להגיחע אליו דרך שביל תלול ומתפתל.  הכנסייה הרוסית האורתודוכסית נבנתה בסוף המאה ה -19 ועכשיו קיימים בתים, כנסייה (המוקדשים לזכריה, יוחנן המטבילהאב) ומנזר.


היופי עוצר הנשימה, הפשטות, האלגנטית והקסם של המקום הזה הם בעיקר נוגעים ללב. יש חסד בכל קיר, כל גדר, ונתיב, ומומלץ לשוטט בסמטאות במשך שעות, להנות מכל רגע. ההתפתחויות המודרניות טרם הגיעו לעין כרם , והיא נותרה כפר פסטורלי, מנותקת מהמולת העיר.

עין כרם היא באמת מקום שווה ביקור, עם אוצרות רבים ונוף מקסים .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה