יום שישי, 13 ביולי 2012

פעילות מומלצת לחופש הגדול



הכול הכול אני יכול כי זה החופש הגדול... בואו ננסה להסתכל על החודשיים האלו שבפתח בזווית חיובית וננסה להעביר אותם כמה שיותר בכיף. פעילויות רבות מחכות בפתח ונותר בעצם רק לבחור. הרשימה גדולה ומגוונת, המחירים משתנים, לעיתים אפילו בחינם. כדאי לנסות ולתכנן מראש, אולי אפילו לעשות לוח חודשי שיהיה תלוי על המקרר. כדאי לשתף את הילדים בתכנון ובבחירת הפעילויות או הצימר למשפחות. הם הרי אשפי חיפוש באינטרנט ואתם יכולים לנסות ולהטיל את כל מלאכת התכנון עליכם. אפילו לתת להם תקציב מסויים- ולאפשר להם התנסות גם בתחום הכספי. להלן רעיונות שונים לבילוי מיטבי.

בילויים הקשורים במים:
אי אפשר להעביר את החופש הגדול בלי מים! האפשרויות הן בלתי נגמרות. בילוי כיף במיוחד הוא אחר הצהריים בחוף הים הקרוב ביותר לביתכם. כדאי לארגן מחצלת ואבטיח וקצת משחקים המתאימים לחוף כמו מטקות וכלי עבודה לבנייה בבוץ והנה לפניכם אחר צהריים של כיף שהילדים יחזרו ממנו עייפים ומרוצים. מים זה כמובן גם פארקי מים המאפשרים ביקור חווייתי ומאתגר במגלשות מים ושלל מתקנים. אחד הוותיקים שבהם זה הלונה גל שלחופי הכנרת שזכור לכולנו מהילדות שלנו. ועם כבר צפון- אז אל תוותרו על שייט קיאקים. החורף הגשום, הותיר את נחלי הצפון עם זרימה עוצמתית ושפע מים. קיאקי כפר בלום הם אחד מאתרי הקיאקים הוותיקים בשטח המציעים בילוי מהנה גם ביבשה בדמות פארק חבלים, אומגה ועוד. ואפשר כמובן גם לטייל במים- באחת משמורות הטבע. ביקור חיוויתי והליכה בתוך המים בנוסף לבריכת שכשוך גדולה מחכה לכם בשמורת טבע נחל שניר הסמוכה לקיבוץ הגושרים.

בילוי במזגן:
בילוי במזגן הוא בילוי נוח במיוחד- תוכלו פשוט לסור אל הקניון הקרוב ולצפות באחד מסרטי הילדים הרבים המוקרנים זה עתה. אם תרצו להכניס גם מעט לימוד אל תקופה זו- סורו אל אחד מהמוזיאונים המציעים פעילויות לילדים. מוזיאון הילדים בחולון הוא מוזיאון המיועד כולו לילדים. פעילות חוויתית במיוחד היא "דיאלוג לחשכה" הכוללת מסע בחשיכה בהנחיית מדריכים עיוורים. עוד מקום מוצלח לבילוי הם מרכזי המבקרים השונים. המציעים ביקור מלמד ומרתק המספק הצצה לעולם של הגדולים ולאיך הדברים מתרחשים באמת. מרכזי ביקור חוויתיים במיוחד הם מרכזי הביקור של שטראוס הכוללים את מפעל הממתקים שבנצרת ואתרים נוספים כמו מחלבת יטבתה.

אפשר גם לבד בבית או בשכונה:
גם כאן, הרשימה היא בלתי נגמרת כל שצריך זה ציוד בסיסי ויצירתיות. תוכלו ליצור ציור ענק על גבי גיליון גדול ולתת לילדים לצייר במכחולים גדולים או פשוט בידיים. תוכלו לחפש פיסת דשא עם שיפוע ולעשות גלישות בניילון רטוב במים וסבון. גם בתוך הבית עצמו יש המון אפשרויות מעבר לטלוויזיה ומחשב- הכנת גינת עציצים ומעקב אחריהם, ציור על חלונות, בישול משותף, יצירה בגלילי נייר טואלט, יצירה בעיסת נייר או בגבס ועוד שפע פעילויות של יצירה וכיף.

2 תגובות: