יום שלישי, 10 באפריל 2012

מופעי עשן בבאר-שבע - עשן הזמן


הופעות, הרצאות, מוזיקה טובה ואווירה בייתית וחמימה - כל אלו ועוד תמצאו ב"עשן הזמן" בבאר שבע. ואם זה לא מספיק, תוכלו לקנות שם ספרים ודיסקים איכותיים
יש אטרקציות חיים מחוץ לתל-אביב. אמנם כשחושבים על תרבות מכל סוג, מוזיקה, ספרות או אומנות אזור המרכז זוכה במרבית המקרים לסיקור נרחב, רוב ההופעות מתקיימות בתל-אביב ובכלל נראה כי כל הדברים המעניינים מתרחשים בעיר הגדולה. אולם אם יוצאים קצת מהבועה (ולא רק אל צימרים) ומתרחקים לפריפריה אפשר לגלות מקומות מיוחדים, מסקרנים ומוצלחים.
דוגמא למקום תרבותי ומיוחד אפשר למצוא בבירת הנגב. עשן הזמן בבאר שבע הוא מקום מיוחד הכולל חנות ספרים, אירועים ומופעים של אמנים שונים וערבי קונספט שונים. המקום החל את דרכו כחנות ספרים והתפתח לבית-קפה עם גלריה ומקום למופעים איניטמיים באווירה בייתית ונעימה. כמו-כן, ישנה אפשרות לקנות דיסקים ישנים וחדשים.

הופעות חיות
המיוחד במקום, הממוקם ברח' רינגלבלום 86/1 בבאר-שבע, הוא הגיוון המעניין של המופעים. סריקה קצרה בלוח האירועים שבמקום מגלה כי בכל ערב בימי ראשון ישנה במה פתוחה וג'ם סשן. הערב מתקיים בין השעות 19:00-23:00 וכולל תופים, פסנתר, הגברה, סאונדמן ולאלו שרוצים להיכנס לאווירה טובה יש בירה מהחבית. הכניסה חופשית וכל מי שרוצה לשיר, לנגן או סתם להעביר ערב בכייף מוזמן.
ימי שני-חמישי מוקדשים בדרך-כלל להופעות חיות במחירים עממיים מאד. אמנים מוכרים כמו דנה ברגר, ערן צור, אמיר לב, אפרים שמיר ושלמה בר עם הברירה הטבעית מופיעים במופעי עשן, אך גם כאלו פחות מוכרים כמו להקות "תעני אסתר" ו"אשכרה מתים", יותם בן חורין וצמד הנגנים על גיטרה ותופים, אסף נחום וגל שילוח.



ערבי קונספט
בנוסף לאטרקציות בדרום יש מופעים מוזיקלים, ישנם ערבי נושא כגון שיחה עם איתן זלקובר בנושא "שינוי כיוון במחשבה הישראלית", תיאטרון "פלייבק" שמעלה מופע אימפרוביזציה משותף עם הקהל בו אנשים מהקהל מספרים סיפורים על חייהם והשחקנים מציגים את הסיטואציות המדוברות. כמו-כן, ישנם מפגשים מעניינים כדוגמת המפגש עם הסופרת ענת וייסמן בנושא קריאה מנקודת מבט הומינסטית.
במועדון עשן הזמן בבאר-שבע ניכר כי הצוות משקיע זמן ומחשבה בבניית ערבי מיוחדים. לדוגמא, ערב המוקדש למוזיקה מערב-אפריקאית, ערב בלוז, צהרי יום שישי עם מוזיקת מזרח תיכון ישן ועוד מוזיקה אלטרנטיבית ומיוחדת.
כאמור, עשן הזמן החל את דרכו כחנות ספרים ועדיין ניתן לרכוש שם ספרים ודיסקים בימים ראשון-חמישי החל מ-16:00 ועד אחרון הלקוחות, בשישי מ-10:00 ועד שעה לפני כניסת השבת ובמוצ"ש מיציאת השבת ועד הלקוח האחרון. לאלו מכם המתעצלים להגיע למקום, ישנה אפשרות לרכוש את הספרים בצורה מקוונת באתר אינטרנט המיועד לכך בתחומים רבים ומגוונים כגון: מדריכי טבע, יהדות, שירה, בישול, נוער, ילדים, סיפורת, פסיכולוגיה, עסקים וכדומה.
אין ספק שלסטודנטים מאוניברסיטת באר-שבע ובכלל לתושבי אזור הדרום יש אלטרנטיבה הולמת וכייפית למופעי התרבות והמועדונים בתל-אביב. כבר לא צריך לנסוע כל פעם שעה כדי להנות מאווירה טובה, שירה, שיחה נעימה או רכישת ספר חדש או דיסק מיוחד.

2 תגובות:

  1. כן היה ממש כיף. הבעיה היא שאני לא מכירה את באר שבע בכלל ואפילו עם מפת באר שבע הלכתי לגמרי לאיבוד... אבל בסוף הגענו בשלום והיה ממש שווה את זה!

    השבמחק