יום ראשון, 19 בפברואר 2012

פסטיבל טעמים בעמקים


 יש הרבה מקומות יפים שאפשר לצאת אליהם לחופש כאשר לכל מקום יש את ההווי שלו ואת הקסם המיוחד שלו. דרום הארץ מספק שלווה ושקט אין סופיים עם מרחבים חוליים בגווני אדום וצהוב, אזור הצפון מלא בריחות וטעמים של חופשה כיפית מלאה באטרקציות כמו הכינרת ונחלי הגולן, מישור החוף מציע חופי ים משגעים עם עיירות נמל צבעוניות וכן הלאה.

צימר בלוג מציע לכם את כל האפשרויות האלה, ההחלטה לצאת לחופשה היא ההחלטה הקלה ביותר שתקבלו בחופש שלכם. מיד אחריה באות החלטות קשות יותר כגון לאן לנסוע ומה לעשות כשמגיעים לשם?


אז איך מחליטים?
כשאתם באים להחליט לאן לצאת לחופש יש לשקול מספר פרמטרים עיקריים -

מחיר - הקריטריון הראשון הוא כמובן המחיר. נכון, מחירי הצימרים, המלונות ואתרי הנופש בכל רחבי הארץ אינם בדיוק זולים, אבל ניתן לראות הבדלים לא קטנים במחירים בין אזורים שונים בארץ (צימרים בדרום לרוב יהיו מעט יותר זולים מצימרים בצפון למשל) בין זמנים (ימי חול לעומת אמצע השבוע או חגים) ובין עונות.

הצימר עצמו - לפני שאתם מזמינים צימר כדאי מאוד לברר מה בדיוק יש בצימר. אם אתם לא יכולים לפתוח את הבוקר בלי קפה - כדאי מאוד שתהיה בחדר ערכת קפה לפחות!

העדפות אישיות - לאחר שהגדרתם מה הוא התקציב שעומד לרשותכם ומה אתם מצפים מהצימר, כדאי להחליט על סגנון החופשה הרצוי. האם אתם מעוניינים בחופשה שקטה ושלווה? האם אתם מעוניינים להשתתף באטרקציות תיירותיות? רוצים ים? בריכה? חופשה משפחתית? בחרו אזור בארץ שמתאים לאווירת החופשה שאתם חולמים עליה.
 אזור אחד בארץ שקשה לטעות איתו הוא עמק יזרעאל. בגלל שמדובר בשטח גדול יחסית עם סוגים שונים של יישובים (ישובים קהילתיים, כפרים, קיבוצים, מושבים ואפילו איזה עיר או שתיים), עמק יזרעאל מציע מבחר של אפשרויות בילוי ונופש.

מה יש לעשות בעמק יזרעאל?
עמק יזרעאל, הודות לסוגי היישובים השונים שבו מציע מגוון רחב של אפשרויות בילוי מכל המינים והסוגים. האזור מעודד תיירות ומלא באטרקציות מהנות לכל הגילאים, החל מקטיף דובדבנים, מבוך בעמק, המבוך ההרפתקני בשדה יעקב, שדות לקטיף עצמי של פירות ופרחים, מסעדות מצוינות המציעות אוכל טעים שעשוי ממרכיבים איכותיים וטריים שגדלים בעמק ובסביבתו ועד לפאבים האופייניים שיש בכל קיבוץ שמכבד את עצמו שמציעים אווירה ייחודית ושונה לכל מי שנמאס לו מהפאבים הלעוסים והמנוכרים של המרכז.
אטרקציה נוספת ונחמדה במיוחד הוא פסטיבל טעמים בעמקים. הפסטיבל מתקיים מידי שנה בסביבות החודשים ינואר ופברואר ומציע טעימה מההיצע העשיר של המסעדות המצוינות והמרכיבים האיכותיים שבעמק.


השנה הפסטיבל מתקיים בין התאריכים 13.1-15.2 ומציע פעילויות מעניינות כגון בתים פתוחים, במהלכם פותחים את בתיהם בפני מבקרי הפסטיבל שפים מוכרים שמציעים טעימות או מבשלים ארוחות גורמה במחירים סבירים לחלוטין, ואמנים החושפים את יצירותיהם. סדנאות שף יועברו בקניון חוצות אלונים במהלכן יתקיימו הרצאות על סודות המטבח, השפים יבשלו עם הקהל, יחלקו טיפים וסיפורים פיקנטיים, ויועמדו דוכנים למכירת תוצרת חקלאית טרייה ומקומית וטעימות יין.
בחוות התבלינים תתקיים תחרות שף העמק שתקבע מי הטבח הטוב באזור על ידי שופטים מוכרים בתחום הבישול והקולינריה ובמרבית מהמסעדות המעולות של העמק כגון ברברוסה, דג דגן, חוות התבלינים בגלבוע, ללה, פרנג'ליקו, קימל בגלבוע, רוסו,שלו ביער, שן-די יציעו ארוחות גורמה במחירים מוזלים ושווים לכל נפש. לא משנה אם אתם מעוניינים לבשל או לאכול, אין ספק שהחופש הזה יהיה ארומתי וטעים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה