יום ראשון, 18 בדצמבר 2011

מה לעשות בחנוכה 2011?


פסטיבל טעם כנרת
אז מה יהיה לנו בצפון הרחוק חוץ מצימרים לחנוכה? הפסטיבל הזה מתקיים זו השנה השביעית מזמין אתכם ליהנות מחורף של טעמים בעמק הכולל ארוחות מיוחדות המשלבות את טעמי העמק עם נגיעות בינלאומיות, שפים מארחים- גיא בן שמחון יארח במרינדו את אסף גרנית ממסעדת מחניודה, רן שריג יארח במסעדת תכלת את השר וח"כ לשעבר, אברהם כ"ץ עוז. כמו כן, יתקיימו סדנאות, שוק פתוח, טיולים, בישול בטבע, שירה וריקודים, תחרות אליפות הפויקה ה-3 בשיתוף הזמר פבלו רוזנברג וסלוצקי ודומינגז ועוד. כל אלה מתקיימים מול נוף עוצר נשימה של הרים רמים ובקעות מרהיבות וכמובן נוף הכנרת.


חנוכה באנו חושך לגרש
אז מה יהיה לנו שם? ליהנות מאווירת החג במקום בו הטבע פוגש את המסורת - צימרים לחנוכה יש המוןהם המקום. סדנא להכנת חנוכיות בחצר ביה"ס שדה עין גדי. הפעילות כוללת הדלקת נרות חנוכה בבית הכנסת העתיק בעין גדי ומסע לפידים לרגלי מצדה. הפעילות מלווה בהדרכת בית הספר שדה.

חוויה בגן המדע
אז מה יהיה לנו שם? מכון ויצמן למדע מזמין אתכם לפעילויות לכל המשפחה, במסגרתן תתוודעו לתופעות הנפלאות לסיבוב דרך הדגמות מדעיות, משחקים ויצירה. כמו כן, יתקיימו טיולים מודרכים במוזיאון המדע ותערוכת צילומים יפהפיים של גרמי שמיים שצולמו ע"י אסטרונומיים חובבים בישראל. הפעילות תהיה בנושא החג ותלמדו האם שמן ממשיך לצוף על המים כשהם בתנועה סיבובית? האם סיבוב יכול לעזור לעכבר להרים פיל? ועוד שלל נושאים מרתקים.

לעצור את הזמן בימי מדבר
אז מה יהיה לנו שם? סופשבוע מיוחד למשפחות ב"ימי מדבר" שבישוב צוקים הכולל בניה ויצירה באדמה, חוויות בוואדי, מוסיקה אותנטית, בקתות אדמה ואוכל המבוסס על בישול במדורה.
האירוח כולל ארוחות בוקר וערב: הכנת פיתות בטאבון, ארוחת ערב בפויקה, סיפורי מדבר,סדנאות בנייה ופיסול באדמה, משחק חפש את המטמון, חאפלה עד שעות הלילה והופעה חיה של שירים ישראליים. בסיום הסופ"ש תתקיים עפיפוניאדה מרשימה

חנוכה ברובע
אז מה יהיה לנו שם? טיולים בין החנוכיות בחלונות הבתים ברובע היהודי בירושלים. במהלך הטיול תשמעו אגדות וסיפורים על החג. הטיולים נעשים בהדרכת ביה"ס שדה עפרה.

נסים ושמן במערות בית גוברין
אז מה יהיה לנו שם? במערת הפעמון יקרה נס עם חברי כנופיית "לוס פיראטוס" שיצאו למסע בעקבות השמן, מדובר במופע המשלב ליצנות, תיפוף, תיאטרון פיזי ובועות סבון. בבית הבד המשוחזר תוכלו להפיק שמן זית, ליד המערה הצידונית יתקיימו סדנאות להכנת נר שמן (בתוספת תשלום).

חוגגים בשמורה
אז מה יהיה לנו שם? טיולים מודרכים בכל ימי החנוכה והדלקת נרות מסורתית וייחודית בחנוכייה עם הצמח פתילת המדבר הגדולה.

מסעות גבורה בסימני החג
אז מה יהיה לנו שם? סיור חגיגי שכולו אור וגבורה, במהלך ההיסטורה נלחמו על מנת להגן על ירושלים, מטרת הטיול היא להעביר לילדודס את תחושת הגבורה וההיסטוריה. תחילת המסלול בשמורת טבע המסרק משם נוסעים לקסטל, נעבור בתעלות הקשר בליווי עששיות ונעלה למבצר שבראש ההר, ממנו ישנה תצפית רחבה על ירושלים וסביבתה.

טפטופי נרות בבית נטיף 
אז מה יהיה לנו שם? בכפר הקדום, בית נטיף, הממוקם בגבעות בית שמש, תוכלו לסייר בין בוסתנים ומתקנים חקלאיים,  נבקר בבית בד לייצור שמן ובמפעל קדום לייצור נרות חרס, בתוכם יצקו את השמן למאור. במהלך הטיול נחזור אחורה בזמן ונגלה את הנרות העתיקים, כיצד יוצרו, ומה היה מקור הבעירה שלהם.

"תתחילו לחפור" בפארק תמנע

אז מה יהיה לנו שם? פארק תמנע מזמין אתכם ליהנות ממגוון רחב של אטרקציות בנוף עוצר נשימה ולפעילות מיוחדת לחג החנוכה, הכוללת חפירה ארכיאולוגית לכל המשפחה בליווי והדרכת ארכיאולוג.
שריינו לעצמכם יום של כיף עם הילדודס, הכולל מיצג מולטימדיה המתאר את סיפור כריית הנחושת העתיק בעולם, חפירה ארכיאולוגית חווייתית בהדרכת ארכיאולוג מרשות העתיקות, סדנאות ופעילויות לכל המשפחה, הדלקת חנוכייה ולסיום, לקראת רדת החשיכה ייערכו סיורי שקיעה אל אתרי הנוף בפארק בשילוב תאורה ייחודית.

נס פך השמן בעין שמר
אז מה יהיה לנו שם? ביקור בבית בד מראשית המאה והדגמת פעולתו, יצירת מאפייני החג: מנורת שמן, חנוכיות וסביבונים מחומרים טבעיים ומחימר.  כמו כן, תוכלו לסייר במוזיאון לראשות ההתיישבות ובמוזיאון הטרקטורים הכולל נסיעה בטרקטור ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה