יום רביעי, 11 בינואר 2012

חופשה חורפית משפחתית

עונת החורף היא תקופה מצויינת לטיולים ולחופשה משפחתית מהנה. מחירים זולים יותר ונחלים זורמים הם רק חלק מהסיבות לצאת מהבית

למרות שחורף והטמפרטורות נמוכות, דווקא עכשיו זהו הזמן האולטימטיבי לקחת את המשפחה לחופשה חורפית ולהנות מהטבע, מהיופי של העונה הקרה, מהמסלולים המאתגרים, מהצימרים החמים, בקתות העץ המפנקות או חדרי האירוח המשפחתיים.

מחפשים סיבות למה לצאת דווקא בחורף לחופשה משפחתית? בלוג צימרים מציע לכם כמה המלצו מדליקות:

מחירים זולים

הקיץ הוא העונה החמה לא רק מבחינת מזג אוויר אלא גם מבחינת התיירות. המחירים של מקומות הלינה יקרים יותר בקיץ וגם המסעדות והאטרקציות השונות עמוסות יותר ולכן עדיף להגיע בחורף, כשיש פחות אנשים ולקבל שירות ויחס טובים יותר ולהנות ממחיר מוזל. 

שלג בחרמון

ישנם מקומות שניתן להנות מהם בעיקר בחורף, כמו אתר החרמון, המקום היחידי בארץ בו אפשר לעשות סקי וסנובורד ולהנות מהשלג. בתקופת החורף לאחר שיורד שלג גם המבקרים שלא עושים סקי, יכולים להנות מהאטרקציות הרבות כמו עלייה ברכבל, גלישה במזחלות שלג או על שקית ניילון, בניית איש שלג וכמובן מלחמות כדורי שלג. באזור החרמון ישנם חדרי אירוח רבים בנווה אטיב ובישובים בסביבה.

קמין ובריכה מחוממת

אם בקיץ ניתן להנות מהג'קוזי ומהבריכה או לתת לילדים להשתולל בחצר, החופשה בחורף קצת שונה אך מהנה. ישנם חדרי אירוח עם קמין עצים ולאחר שטיילתם במזג אוויר קריר רק תחכו כבר לשבת מול הקמין ולשתות תה חם. בנוסף, במסגרת אירוח קיבוצי ישנם מקומות עם בריכה מחוממת. כך למי שחשש, קר לא יהיה בחופשה.

פיקניק חורפי

במקום לעשות את הפיקניק הרגיל עם סנדוויצ'ים, פירות או חטיפים שדרגו את העצירה בטבע לפיקניק מושקע שיחמם את הגוף. אפשר להביא גזיה ולהכין קפה ותה למבוגרים ושוקו חם לילדים. אפשרות נוספת היא להכין מרק והמשקיענים מבניכם יוכלו להדליק מדורה ולהכין תבשיל קדירה בפויקה עם בשר, ירקות, קטניות וכל העולה על דעתכם.

זמן טוב לטיולים

בחורף הישראלי יש ימים רבים בהם השמש מבצבצת מבין העננים, אין גשם או רוח אלא רק קצת קר וזו הזדמנות מצויינת להתלבש טוב ולצאת לטייל. האלטרנטיבה של הקיץ בו כולם מזיעים והשמש חזקה מאד לא יותר טובה, לכן בעונת החורף אפשר להתחיל את המסלול בשעה סבירה ולא מוקדם מאד בבוקר, מכיוון שאין חשש שיהיה חם מאד, הנחלים מלאים במים, זורמים ויפים והצמחיה פורחת מסביב. כל מסלול טיולים בצפון או בדרום נראה פתאום מרשים הרבה יותר ובונוס נוסף הוא שהמסלולים פחות עמוסים במטיילים. חשוב להלביש את הילדים בלבוש מתאים אך בשכבות מכיוון שבשלב מסוים יהיה להם חם לאחר שהם יתחילו ללכת. לפני שיוצאים לטיול בטבע יש לבדוק מהי תחזית מזג-האוויר. אם יש צפי לגשם או רוח חזקה הדבר עלול להיות מסוכן בעיקר נגב ולכן יוצאים רק כשמזג-האוויר מאפשר זאת.

גשם ושלוליות

כשיש גשם בחוץ מומלץ להיכנס לאוטו עם הילדים ולנסוע לטייל. אפשר להנות מהטבע גם דרך הגלגלים, ולהורים הקלילים יותר מומלץ לשים לילדים מגפיים, לחפש שלולית גדולה ופשוט לתת להם לקפוץ, להשתולל ולהתלכלך. כמובן לא לשכוח להביא בגדים להחלפה ומגבת על-מנת לנקות את הקטנטנים. ככל הנראה מכל מסלולי הטיולים שתעשו דווקא החוויה הזו תיחרט בזכרונם של הילדים לעוד הרבה זמן.

3 תגובות:

  1. לא לשכוח ללכת למאמנת אישית משפחתית לפני שהולכים לזה, אחת יהיו ריבים שם :)

    השבמחק
  2. איזה יופי! שלג זה באמת דבר יחיד במינו! בחורף האחרון לקחתי את הבעל, את הילדים והכלבים וכמובן מפת ישראל ויצאנו לחרמון. היה ממש שלג הרי השנה וזה היה כיף לא נורמלי.

    השבמחק
  3. מומלץ מאוד לבדוק את האתר חופשה בגליל לפני שיוצאים לחופשה עם המשפחה כמו צימרים בצפון , מקום טוב למצוא אטרקציות בצפון, מסעדות מומלצות, טיולים מומלצים בצפון, מקומות בילוי ועוד המון מידע ...

    השבמחק